poniedziałek, 6 czerwca 2011

Dnia 13.06.2011r. odbyła się lekcja biblioteczna pt: Wakacyjna lektura. Na uczestników czekała do rozwiązania krzyżówka, zmagania z zagadkami literackimi a także próba sił  literacko - pisarskich. Oto efekty prac naszych  przyszłych młodych pisarzy:

Kubuś Puchatek i wodniste liście

W Stumilowym lesie Kubuś i jego przyjaciele umówili się nad rzeką, na zabawę o liściowych łódkach. Królik, Prosiaczek, Maleństwo, Tygrys i oczywiście Kubuś. Spotkali się nad rzeką o godzinie 14.00. Łódki zrobili z jesiennych liści. Prosiaczek przyszedł pierwszy a potem od a do z prosiaczek powiedział: słuchajcie musimy zebrać kolorowe liście. Królik powiedział:,, to świetny pomysł''. Kubuś rzekł: ,,ja chcę mieć złoty liść'' i wszyscy się zgodzili i świetnie i się bawili.

Pewnego razu wilk i zając wybrali się na olimpiadę. Obydwaj chcieli zająć pierwsze miejsce. Wilk cały czas spychał zająca próbując zająć pierwsze miejsce lecz zając się nie poddawał. Wilk ciągle przepychał się pokazując swoje umiejętności. Podnosił ciężary, biegał. W pewnym momencie stracił równowagę, w konkurencji podnoszenia ciężarów przewrócił się i złamał nogę. Zajączek się ucieszył ponieważ zajął pierwsze miejsce.

Bolek i Lolek na wakacjach dookoła świata

Bolek i Lolek pojechali na lotnisko. Wylecieli o godzinie 22.00. Przylecieli do Hiszpanii o godzinie 8.00. teraz zwiedzają Hiszpanię i są szczęśliwi.

Dawno, dawno temu w pewnym mieście było dwóch przyjaciół : wilk i zając. Popłynęli razem do Ameryki na wakacje tym samym statkiem. Pokłócili się potem pogodzili zamieszkali razem i żyli w zgodzie.

01.06.2011 roku obchodziliśmy Dzień Dziecka w  bibliotece. Dla naszych przedszkolaków przygotowaliśmy lekcję biblioteczną i..... wyruszyliśmy śladem Lokomotywy Juliana Tuwima.

Pamiętacie ten wiersz?

Stoi na stacji lokomotywa, ciężka ogromna i pot z  niej spływa - Tłusta oliwa. Stoi i sapie, dyszy i dmucha, Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha: Buch - jak gorąco! Uch - jak gorąco! Puff- jak gorąco! Uff- jak gorąco! Już ledwie zipie, a jeszcze palacz węgiel w nią sypie. Wagony do niej podoczepiali wielkie i ciężkie, z żelaza stali, I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy a w drugim konie, a w trzecim siedzą same grubasy, Siedzą i jedzą tłuste kiełbasy...... itd.

Oj było i u nas gorąco! Przypomnieliśmy  sobie i o jadących fortepianach i  o wielkiej armacie, o koniach, słoniach i żyrafach też. Później przyszedł czas na łamigłówkę:

A nieco później

malowaliśmy to,  co chcielibyśmy zabrać w wakacyjną podróż pociągiem.

Przez cały dzień nasi  najmłodsi czytelnicy podróżowali po krainie zagadek.  Najpierw zagadkę należało odnaleźć...

Podróżowanie pośród tylu książek jest jak poruszanie się w dżungli bez kompasu, dlatego też potrzebna była mapa- wskazówka, gdzie dana zagadka jest ukryta.

Hurra. Udało się!

Na zwycięzców czekały nagrody.
 Serdecznie gratulujemy!

Dziękujemy za udział w zabawie i zapraszamy do biblioteki.